ازدواج سفید و حکم مراجع 

ازدواج سفید و حکم مراجع 

ازدواج سفید و حکم مراجع

امروزه متاسفانه  نوع جدیدی از ازدواج نا مشروع به نام ازدواج سفید شکل گرفته است. این نوع ازدواج ریشه در فرهنگ غرب دارد بیشتر افراد هوس باز به سمت این نوع ازدواج کشیده می شوند .

ازدواج سفید نام اشتباهی است که برای این نوع ازدواج گذاشته اند در اصل باید به این نوع ازدواج ها ازدواج سیاه یا هم زیستی سیاه گفت.

ازدواج سفید آخر و عاقبت خوشی نخواهد داشت و صدمات و آسیب هایی که از این نوع ازدواج می خورند تا مدت ها گریبان گیرشان است و رهایشان نمی کند .

هدف اصلی این نوع ازدواج این است که بنیان خانواده را از بین ببرد و باعث بوجود آمدن بی بند و باری افراد و بی مسئولیت شدن جوانان جامعه شود.

باید بدانیم که هر عقدی که به صورت شرعی نباشد و عقدی جاری نشود ازدواج صحیحی نیست و جز یکی از گناهان بزرگ می شود

مراجع قانونی در صورتی متوجه این نوع ازدواج ها شوند از لحاظ شرعی پیگیری می کنند و اشد مجازات را برای ازدواج سفید در نظر می گیرند .

در این رابطه دختر و پسر بدون اینکه شرعی و قانونی زندگی زناشویی را داشته باشند، به سبک غربی ها بدون هیچ عقد شرعی وارد یک رابطه نامشروع طولانی مدت می‌شوند  !.

 

حکم شرعی ازدواج موسوم به سفید

پرسش :

عده ای از دختران و پسران نامحرم با اعتقاد به اینکه رضایت قلبی جهت ازدواج دائم یا موقت کافی است و نیازی به خطبه عقد نمی باشد اقدام به زندگی مشترک در کنار هم و برقراری روابط زن و شوهری بدون عقد شرعی می نمایند؛ این کار که در اصطلاح برخی به ازدواج سفید نام گرفته است درست است یا خیر ؟

. ۱- آیا صرف رضایت دختر و پسر نامحرم برای زندگی در کنار هم به معنای محرمیت بوده و کفایت از صیغه عقد دائم و یا موقت می کند؟

۲- آیا ازدواج دختر باکره بدون اذن ولی او صحیح است؟ و مراد از دختر باکره چیست؟

۳- در صورتی که دختر و پسری قبلا با جهل به لزوم خواندن عقد ازدواج و بدون اطلاع پدر دختر رابطه جنسی داشته اند برای حفظ آبرو می توانند بدون اطلاع پدر دختر در حال حاضر خودشان عقد شرعی بخوانند؟

پاسخ

۱- بدون شک رضایت قلبی کافی نیست و چنین ارتباطی، ارتباط نامشروع است و به عقیده ما نام ازدواج بر آن صحیح نیست خواه سفید باشد یا سیاه.

۲- ازدواج دختر باکره(موقت یا دایم) بدون کسب اجازه ولی دختر جایز نبوده و ازدواج باطل است و منظور از باکره دختری است که قبلا با اجازه ولی شوهر نکرده است، خواه عضو بکارت موجود باشد، یا نه.

۳- در فرض سوال عقد بدون اذن ولی دختر صحیح نیست.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-size: initial;background-position: top center;background-attachment: initial;background-repeat: initial;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 650px;}